Goeiemore Bethlehem

“dis 03:15 en tyd om op te staan” praat my selfoon hier langs my.  Ek is nie lus vir opstaan nie, maar wie is om 03:15 lus vir opstaan? Gelukkig het ek netnou, (so voel dit) my klere reg gesit en kan ek vinnig gesig was en aantrek, 03:40 val ek en Ellinor in die pad.  Ons is op diens by die grootste checkpoint in Palestiena – Checkpoint 300, Bethlehem.

Dis nog donker en koel, nie regtig koud nie. Die koue kom kruip onder jou blad in sodra die dag sy kop uitsteek.  Net buite die ingang staan die smouse reg met enigiets van blikkieskos, hardgekookte eiers, brood, falafel en selfs toiletware en plastiese bakkies.

Ameen, by sy koffie stalletjie, by checkpoint 300 Bethlehem (foto: Adele)

Hul tafels is swaar gelaai en die gaslampe suis gerusstellend.  Ameen, die koffie verkoper, staan reg met ‘n lekker koppie arabiese koffie – net wat ek nou nodig het, om my goed wakker te kry.

“Sabah ilkher” en  “sabah innur” klink vrolik op soos almal oor en weer groet. Dis net voor 4 en ek en Ellinor stap die lang gang tussen die tralies op, sy gaan in die eerste hok staan om die mense te tel.  Ek gaan deur na die uitgang om deur my teenwoordigheid, internasionale beskerming te probeer verleen en om ook die uitgangsproses waarteneem.  Teen 05:30 ruil ons om en gaan ek weer tel en kyk of ek kan help as iemand deurgang geweier word. Ons probeer ook om te bepaal hoe lank dit neem om deur te beweeg.

Die traliegange, regs die ingang en links die uitgang, by checkpoint 300 (foto: Adele)

By die eerste draaihek staan  ek en die werkers en wag, die hek is toe.  Met my paspoort en hulle werkspermitte wag ons geduldig totdat die hek open.  Nou is dit een-een deur stap en dokumente wys.  Dan oor die oop stuk teer na die groot terminaal aan die anderkant, seker so 35 – 40m.  Party hardloop en ander stap rustiger.  Nou reguit na die metaalverklikker. Skoene uit, gordels af en alles wat metaal bevat moet in die bak gesit word.  My EAPPI onderbaadjie met selfoon,  beursie, notaboek en wat nog alles moet ook bak toe.  Met my deurgaan skree die verklikker, my armbande  het te veel metaal!  Nou is ek goed wakker geskrik en reg vir die lang dag wat voorle.  Oor die luidsprekers kom onverstaanbare  #Hebreeuse opdragte.  Die taal is nie die enigste probleem nie, soos by die meeste lughawens is dit ook ‘onhoorbaar’ al is dit kliphard. Dit lyk nie of enig iemand hul daaraan steur nie.

Met alles weer aangetrek en my armbande om my arm is ons oppad na die ID hokkies.  Hier is lang rye, net 3 van die 12 hokkies is vanoggend oop en geduld is die wagwoord! Ek moet net my paspoort en visa wys.  Die werkers moet hul Palestynse ID, werkspermit, biometriese-elektomagnetiese-kaart op die leser plaas en dan hul vinger in die vingerafdruk-leser druk. In die hokkie  sit ‘n jong soldaat voor ‘n rekenaarskerm en hy of sy moet seker maak dat ons is wie ons se ons is.  Hulle is tevrede en nou is dit buiten toe, busstop toe.   Ag-en-veertig minute nadat ek koffie by Ameen gekoop het is ons deur en draf die werkers na bus 24 om Jerusalem toe te gaan.

“Good morning, sabah ilkher groet ek, baie groet terug, ander draf verby.  Net buite die terminaal is daar ‘n paar mans besig met hul oggendgebede.

Dis kort na 7 en ek is op pad huis toe, die dames van *Machsom Watch behoort enige oomblik hier te wees. Vanoggend is daar 3 892 mense tussen 4 en 7 deur die checkpoint.  Ek gaan nou bietjie rus en dan ontbyt eet, die res van my dag begin eers later.  Hierdie manne het egter nie daardie voordeel nie en more oggend is dit weer, die lang wag om betyds by die werk te wees.

Tot volgende keer.

#Die soldate is oor die algemeen nie Arabies magtig nie en die Palestyne weer nie Hebreeus nie.

*Machsom Watch is ‘n Joodse organisasie wat hulle beywer vir die verbetering van omstandighede by die checkpoints.  Hulle kom ‘n paar oggende ‘n week na die checkpoints en probeer help met heraansoek om werkspermitte en probeer ook uitvind waarom sekere werkers oornag be-“black list” word.  Hierdie dames mag egter nie deur beweeg nie en moet aan die Israeli kant bly.  Ons gee vir hulle inligting oor probleemgevalle.  Machsom Watch is ‘n groot hulp en het direkte kontak met die betrokke Israeliese owerhede.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Goeiemore Bethlehem

  1. Toortsie sê:

    Hello hier uit die Overberg.

Lewer kommentaar

